pierredenbeir.reismee.nl

De Pino express op volle toeren

Toen ik vertrok nog snel een tankstation binnen en daar een zeer bevallige jongedame haren dag goed gemaakt met mijn aanwezigheid en wsl hare hele werkweek. Haar gevraagd fromistas (met het nodige gebaar>>>>>) en haar ogen fonkelden en zij wist wel wat si si wilde zeggen. Dan maar op weg naar sahaguin voor een nogal rustige dag. Veel plat en opnieuw weinig om te zien. De snelheid ging omhoog en smidsags was ik al verder dan gehoopt. Langs de weg mijn visjes aan het opeten tot plots een auto mij vriendelijk vroeg om mij te verzeten want der kwam nogal nen dikken trakteur op mij afgestoffen. Wel niet zo snel maar moest idd wel opzij wou ik niet dat mijn fiets in mijn bagage paste. Sahaguin was de bestemming maar weeral zoals elke dag voelde ik mij sterk.Net voor een klim een halte genomen om mij in te smeren want twas vandoen en nog snel is van de cola drinken en weg was ik. Op dat zelfde moment kwam er een mislukte spaansen amstrong mij voorbij gestoken op zijn super klein verzet en mensen daar kan ik nie tegen dat er mij iemand zo voorbij steekt bergop. Eens opgewarmd vloog ik na dienne gast. Bijna geen bagage en vrij scherp hielden mij niet tegen om er naartoe te kletsen. Liet hem nog een  beetje spartelen en op een vrij groot verzet hem voorbij gestoken. Hij zag mij afkomen en verschoot zich nen bult ma het was al te laat. De pino express was al daar en verweesd liet ik hem achter. Tzal hem leren om tijdens de bevoorading te demareren. Nooit meer gezien de spanjaard.  De zon hamerde wel op mij en je kan er je klok op juist zetten maar om 15u30 komt de wind op en was net voorbij sahaguin en ging op mijn elan verder. Om 16u kwam ik aan in santa domingo. Niet teveel van verwachten want de naam heeft meer klinkers dan het aantal inwoners. Werkelijk niks was daar alleen een hostal waar het bed meer lawaai maakte dan smorgens die klein kadéeen bij ons ma. Maar voor de prijs kon je nie klagen en ik kon nog de laatste 30 km van de koers kijken. Om 19u het bed in want het ontvangst om dit door te sturen was heel slecht en kon dus mijn verhaal niet doorsturen.  Maar je krijgt er 2 voor de prijs van 1.  Greetz Pinodor 

Reacties

Reacties

Swiftloulou

Ja want iedereen was ongerust hier ! Wa is er toch gebeurd ? Wettegij van iet ? Wo is Pino etc etc

Weet je dat je heel goed kan schrijven ?? Die beelden over Santo Domingo en zijn inwoners en het geluid van het bed zijn ge-wel-dig !
Groeten uit het Archief vanwege de supporters !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!