pierredenbeir.reismee.nl

De vloek van Logrono.

Voor ne keer dak er vroeg inkruip laten de pegrims zich van hunne mindere kant zien of beter horen. Middernacht besluiten ze om te voet te vertrekken vanuit het hotel. Kabaal da die maakten en hoorde ze steeds vamos, vamos roepen maar veel beweging kwam er niet uit voort zé. Een dik half uur later dan toch de rust. Gelukkig had ik 2 halve liters naar binnen gespeeld zodat ik snel terug in dromenland terecht kwam. Smorgens stevig ontbijt en dan op weg naar eeuwige roem. Meteen kletsen rond mijn oren gekregen want het ging van meter 1 stevig de hoogte in. Deze keer was den diesel precies al voorverwarmd want het ging vlotjes. Tot Logrono ging het op en af en had ik geluk dat het een beetje mieselde dak toch ff zonder de zon moest rekening houden. En dan Logrono, hatelijke stad met nergens aanwijzingen die mij in de goede richting zette. Op de binnenplaats de mensen van dag ervoor ontmoet en dan maar zoeken en zoeken en zoeken. Bijna uit de stad nog is gevraagd en meneer doodleuk, tis daar rechtdoor tot burgos, volg maar. En den deze weg hé.na enkele meters te rijden,ola das hier autosnelweg. Ge moet weten dat die plakjes hier allemaal dezelfde zijn en dat je moet vertrouwen op de mensen die je de weg tonen. Een minuutje later afgeslegen naar tankstation en onder de snelweg naar natuurpark gereden. Opnieuw zoeken en zoeken en zoeken toch ne mens gevonden die mij in het frans de weg wees en zo de route van de wandelaars(ook fietsers mogen die nemen) de weg naar navarette gevonden. Klein 2uur rond gereden in Logrono om daar uit te geraken. Om 12u30 een halte genomen om te eten. Visjes en brood met kaas stonden op het menu ma blijkbaar was da nie genoeg want enkele km verder een fraingalle gekregen net toen het begon te klimmen. Da laatste stuk was eentje van 15% en toch wel ff zwart voor de ogen zé. Recuperen zat er niet in want der moest gereden worden tot in santo domingo de caladza. 2 druivesuikers naar binnen gespeeld gemengd met cola en de Pino was weer den ouden. Nadien in 1 streep naar bestemming. Eerst in een auberge gestopt en da nonneken proberen wijs te maken dak onderdak zocht voor 1 nacht maar nie simpel zé. Toen ze mij zei kamer 28 en ik de bycicletta had ontdaan van zijn vracht ging ik een kijkje nemen en groot was de verbazing dat dit een gemeenschappelijke kamer was en der was daar eentje al geweldig aan het snurken dak meteen naar beneden zen gerend en mijn bycicletta weer zijn vracht had mogen opladen,da nonneken wijsgemaakt dak een toerken ging doen en dak later zou terug komen. Nu was ik wel content dat ze mij nie verstond en plotseling stond ze daar met een planneken van de stad en liet mij gaan met de gedachte dak zou terug komen,maar niks was minder waar. 300 meters verder een hotel gevonden die ook al bewoond werd door nonnekes :):). De stad ingegaan om geld af te halen en wa te gaan inkopen doen toen mijn oog viel op een paellabar. Heerlijk en ikke direct verkocht en plaats genomen op het terras. Had toen ik mij slecht voelde mij voorgenomen om geen cervesa meer te consumeren en vroeg mij een cola en wa brengt den ober? Ne San Miguel!!!! Heb mij dan opgeofferd en diennen dan maar uit gedronken :):). Zen toch een goed ziel hè. Eens weer op de kamer de was gedaan em mijn bagage is uitgekieperd en wat orde geschept en dan tv aangezet en gekeken naar het Spaanse variant van kaatsen. Pamplona heeft gewonnen. Das wa dak toch heb kunnen verstaan van da Spaans gebroebel. Nu colaatje nog na binnen spelen(zero) en dan dodo doen voor weer een nieuwe dag op Spaanse bodem. Zit nu al aan ongeveer 150 km meer dan normaal en morgen voorbij burgos rijden want in een grote stad slapen is niet zo aangenaam, en dan de laatste week ingaan met een bonus van 180 km. Das 2 dagen ongeveer en zo zal de zwaarste week aangenamer zijn en ik hou geen rekening dak 1 of 2 dagen eerder daar ben. Nog steeds voor ogen houden dat er iets kan fout lopen dak tijd ga verliezen maar het ziet er goed uit voorlopig en de beentjes en moraal zijn nog top dus laat maar komen Grietje. Sloesj en goe weekend hè. Pinodictus

Reacties

Reacties

Swiftloulou

Wachaarme da nonneken. Da zit nog op u te wachten zulle ! Steek maar een kaarske meer aan in SJDC.
We volgen hier uw reis met veel interesse en groeiende ver- en bewondering. Proficiat menneke !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!