pierredenbeir.reismee.nl

E Viva espanja por favor

Vooraleerst, ik zit in Spanje:):) Heb van de goede benen geprofiteerd om de dag van morgen erbij te pakken :) Saint Jean pied de port is een fantastische stad en ik was rond 11u15 al daar. Deze morgend vertelde een payssant dat het plat was tot ginder maar daar heb ik wel een andere mening over zé. Veel klimwerk was er niet maar toch waren die klimmetjes best aardig. De zon was weer van de partij en het werd alleen maar warmer naarmate je Spanje naderde. En dan kwamen de Pyreneeën. De lang verwachte pyreneeën. Meteen patat, 16 km klimmen met een verschroeiende zon was dit iets minder aangenaam. Geen moment schaduw en het water leek langs alle kanten uit mijn lichaam te verdwijnen. Enkele keren moeten stoppen om bij te vullen en om een half gekrompen mars naar binnen te spelen. De bordjes die de km aangaven bleven steeds langer op zich wachten. Tussen de 7 en 8 min om precies te zijn. maar de euforie was des te groter toen ik boven kwam op 1057 m komende van 320 is da nie slecht gereden. En dan bijna weer het noodlot (deze keer ikke nie) en motard den dekor ingevlogen net in de afdaling richting pamplona. Gelukkig kon hij nog terug uit den talu kruipen zonder veel erg. Zijnne moto lag wel enkele meters lager dan dat het had moeten zijn. Daarna was het 1 streep naar beneden tot in Villava, net buiten pamplona. Een auberge gevonden maar na enkele min verstond ik dat ze een identiteitskaart nodig had en wie vond die nie? Biebieken hè. Iets anders moeten gaan zoeken en een beetje verder een hotel gevonden. En wat hebben ze weer nodig. Jawel:):). Was net op een bankje alles gaan uitsmijten en in de laatste zak(waar anders) portefeuille gevonden. Een vriendelijke man die een beetje Engels kon en zo dan mijn kamer gevonden. Gewassen besloot ik om inkopen te gaan doen en wat was het resultaten nadat ik de deur toe sleeg? Kaart kapot en kon niet meer binnen. Het uur van voorval:19u00 en wa du ging alles weer open? 20u00. Stond ik daar schoon :) geen tel of niks bij. Alles of niets gespeeld en naar buiten gegaan. De bar leek wel al open en de eigenaar was daar ook. Een nieuwe kaart gevraagd en hup ik kon weer binnen. De baas vroeg mij welke bieren het beste waren in belgie en heb hem moeten teleurstellen met te zeggen dat ik geen alkol drink :):) Nu weer op kamertje en heb een extra dag verlof voor de volgende dagen en morgen proberen er weer eentje bij te doen. Normaal 55 km maar zou direct naar Logrono rijden, een 40 tal km verder, maar ze geven 33 graden morgen dus zal nie teveel moeten zot doen want het zal genoeg puffen zijn. Wel toen ik deze morgend opstond besefte ik nog niet dat ik heel frankrijk heb door gefietst en dit moet nog ff doordringen wel. Eens in Spanje stond er een plak met nog 790 km tot SDC. En daarvan al 40 afgesnoept. Dus nog 750 op 9 dagen is een schoon gemiddelde. Wat ik doe is niet uniek voor de mensheid maar wel voor mij, zeker toen ik 6 jaar geleden mijn schouder brak dacht ik nooit dit te kunnen verwezelijken. Maar 6 jaar geleden is ook het mooiste ter wereld gekomen en dat meisje draag ik voor altijd in mijn hart en zij rijdt elk moment van de tocht mee. A&F!!!!! Greetz en tot morgen allemaal. Wiens idee was da trouwens om mij op zulke gedachten te brengen om dit te doen? Dienne verdient een paar potten van mij zé Pinodictus

Reacties

Reacties

smallings

nice manneke ! mooi gedaan -
genieten en doorzetten schonere combinatie is er niet

btw .... den origino mist u volgens mij -
net zoals Tom en ikke -


nu mijne bureaustoel es warm laten lopen om derin te vliegen ! :-) amusement -- olé --

Natasia

felicidades Christophe!
lo has hecho bien!!!!

Besos Natasia xxx !!!

philip

Goeie morgen Pino,den dienen heeft gisteren uk goe gereden,da kunnen we verdomme van u uk zeggen.ge wordt beter met den dag.tis zoals ze zeggen van de wijn in frankrijk.ik weet iending ge zijt ie sterk bezig op gebied van fysiek,maar mentaal ga je der nog heel,heel.....sterker uitkomen vent,respect en da meen ik.geniet va uwe wel verdiende rustdag en laad de baterijen is goe op want de laatste loodjes wegen soms het zwaarst, alee da zeggen ze toch
geniet er nog van en blijven geven è pino

grtjs philip en annick

Daniela

Ja ja Christophe, ik zal het u nog is doen beseffen si : " GIJ HEBT HEEL FRANKRIJK DOORGEFIETST !!!!! " En, inderdaad, misschien is dat niet uniek voor de mensHEID maar voor héél veel mensen WEL hé !!! Dus, een hele hele hele DIKKE PROFICIAT !!! Ge moogt echt FIER zijn op zo een prestatie ! RESPECT man ! groetjes

Pee splash

als ik soms iets moet vertalen, laat maar weten hé.
Hablo Espagnol sin esfuerso.
Hasta siempre compadre!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!