pierredenbeir.reismee.nl

Die wieke poesies van coureurs, ne rustdag pakken. Tis een schande

Deze morgend met een smile op het gezicht wakker geworden( wat enkele mailtjes al nie kunnen doen hè).   Ik zat opnieuw op de route zodat ik enkele minuutjes langer kon uitrusten alvorens te vertrekken. Ontbijt was voor onderweg want ik had nog brood en beleg mee van dag ervoor.  Hebben jullie gisteren gezien hoe Wiggins de tijdrit heeft gewonnen? Met zoveel flair,souplesse en klasse en zijn truitje leek wel een maatpak die hem als gegoten was. Wel zo heb ik ook vandaag gereden. Alleen met de flair van nen boer, de souplesse van iemand die zondag nm buiten stapt bij Latjes, de klasse van een doorwinterde amateurs terrorist en mijn maatpak zit mij ook als gegoten, zeker rond de buikstreek.  Vandaag alles plat en soms kilometers rechtdoor met links bomen en rechts bomen. Schoon zicht was het niet maar het was wel gekomen na enkele dagen wind,zon en regen. Deze middag halt gehouden in een klein dorpje om te lunchen maar van de kerk tot aan de bankjes( slechts enkele millimeters) zeker 4 muggen de dood ingejaagd en mijn sanitaire stop was eentje met kloppen en pissen tegelijkertijd. Nog een geluk dak in de natuur nie moen mikken. Dan maar dorpje verder gaan picknicken en mijn slaatje met makreel opgegeten. Leekere vis toch die makreel. Had toen al 60 km gebold en da was 10 meer dan verwacht. Zo snel ging ik.  Deze streek is zeker nie de mooiste van Frankrijk en ge ziet dat de Spaanse grens steeds dichterbij komt. Zeker aan de huizen te zien.  Na 110 km eindelijk mijn bestemming bereikt maar het was nog maar 16u dus besloot ik om verder te gaan. Zolang ne mens goed is moet hij ervan profiteren en mijn gemiddelde van voor vandaag was steeds rond de 16 per uur en nu haalde ik 19,3 per uur, dan kan je spreken van een vlak parcours en super benen. In lesperon was het hotel volzet maar enkele km verder toch eentje gevonden.  Paris-Madrid genoemd. Zo zie je maar weer dat de grens hier niet ver af is. Douchken genomen en de kleertjes proper gewassen, en morgen opnieuw de fiets op richting saint palais. Het eerste gedeelte is nog plat maar eens DAX voorbij zal de leute veel minder zijn en beginnen de wegen weer omhoog te gaan. Maar zen nu wel gewapend tegen deze dagen. De benen voelen goed en de moral is weer wa opgekrikt na deze morgend.  Nog ff stilstaan bij iemand die me heel nauw aan het hart ligt. Iemand die elke moment van de dag bij mij is,letterlijk en figuurlijk. Onze relatie gaat met vallen en opstaan en met klimmen en dalen. Iemand die werkt van 8 tot 4 en die ik dan moet missen tot de dag nadien. Iemand die er altijd staat voor mij en die ik mis als ik ga slapen maar weet dat die er de dag nadien opnieuw staat om mij te vergezellen op deze tocht. Mijn engelbewaarder als ik de dood voor ogen zie. Zo iemand verdient een speciale plaats in mijn hart. Laat ik dit iemand gewoon F noemen. Zonder F kan ik deze tocht niet afwerken. We hebben samen iets opgebouwd en hopelijk is saint Jacques niet ons eindstation. Ook dit iemand verdient een kaarsje in de kathedraal van SDC.  Bedankt voor alles en weet dat je altijd op mij kunt vertrouwen zoals ik dat met jouw kan.  Shakepino Ik heb tijdens deze tocht heel veel reacties gekregen en dit doet me plezier. Zonder dit zou ik het nooit zover hebben gehaald. Dus ook voor jullie allemaal een dikke mercie en ik ben fier dat ik mijn verhalen met jullie kan delen.  Sloesj en vanaf morgen middag begint het echte werk en zal ik F meer dan ooit nodig hebben.  Sluu en Pinodictus ziet alles hè. 

Reacties

Reacties

nonkel Daf

Goe Petitken! Goe!!!! Goe bezig... nog een beetje kms en ge ziet de trotse Spanjaarden voor uwen neus passeren (in de veurnoen toch hè, want meestal liggen ze in den achternoen te knorren). Da van die muggen vond ik geweldig!! heb me laten vertellen dat die ni op zoet bloed afkomen, maar wel op uwe lijfgeur... Hier alles ok ( het regent al een uur ni meer) en nog 3 dagen te gaan. Au zus is nog altijd met de grute kosj bezig en ons Aukemie leeft heur fameus uit op de sporthappening hier in de streek. Gisteren direct wa schaafwonden maar tviel nog mee. Ze zalt van gien vremde hebben hè. Allez, wast a mergenvruug ne ki goed ( ni allien a koersbroek) en hou er de muggen af hè... WIE LEUF JOE VERRIE MEUTSJ, da wette hè, kop (hoofd) op en de wind achter ave rugzak hè ( en ni van der onder!!) xxx Courage !!

Piketteken

Awel Pierre, nen dikke proficiat voor wat ge tot nu al gepresteerd hebt. Ik denk dat iedereen er wat stil bij wordt bij het lezen van uw verhalen. GOE BEZIG! Ik ben zeker dat het 'echte werk' vanaf morgem ook wel zal lukken!Nu nog wat goe weer en dat komt zeker in orde (ge moogt van dat goe weer wat naar hier sturen).
Nu eens van mij nen dikke kus en nie van uw vrauken (die ligt nu te slapen). Doe zo verder en de wind vanachter...! ;-))

Levi

Pino ik weet dagge me geiren ziet maar na oeik ni overdrijven hé joeng :-)

Jacqueline en Michel

Tof,tof,TOF... Iedere morgen benieuwd naar je dagverslag,vooral omdat het zo pittig geschreven is. Straks krijg je nog een aanbod van HLN of VRT en VTM,om je belevenissen aan gans Vlaanderen mee te delen.Doe zo voort! We kijken er naar uit en vooral "bonne merde"

smallings

komaan - wa kurkuma op uw kuiten, een beetje pesto op uwen eelt en ne lap seitan in uw broek - dat geeft u wat meer power ! - rond draaien da tandwiel !!

Zeppe & Zikki

Pino, af en toe ne keer rusten ook é want als ge zo blijft bollen gelijk ge bezig zijt gaan uw benen dikker zijn dan uwe kop tegen dagge were komt.
Sapo voor uw prestatie, het is iets om fier op te zijn en iets dagge later aan uw achter- achter- achter- achterkleinkinderen gaat kunnen vertellen. doe zo verder en nogmaals petje af voor uw prestatie

Kurtje (alias Loverboy)

Na een zware week thuis alleen te zijn met Lovergirl Annie voelt mijne zak nog slechter als bij u op een maand op de fiets. Ben content dat het vandaag afgelopen is om met een baar te zitten maar jij moet nog 2 weken op een baar zitten. Nu zal je ook eens voelen wat het is om met een gebroken stok tussen uw benen te lopen. Allé nog vele groetjes en vlam de Spaanse madammen een keer. Ik ben fier om een collega te hebben die tot zulke grootse prestaties in staat is. (precies hetzelfde als mij maar bij mij is het in bed) PS : Ik had nooit gedacht dat iemand mijn record zou gebroken hebben (zoland op iets zitten) Kom vlug terug want ik mis u xxx

Stephanie

Iedere dag blijf je me verbazen met je verhalen en dan nog op een fantastische manier neergepend! Wat een schrijftalent...in volle verwachting naar je volgende verhalen. Dikke bees van ons 3

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!