pierredenbeir.reismee.nl

Mijnne slag van de molen

Wa heerlijk om zo wakker te worden. Zo rustig en de vogeltjes die fluiten. Ge zou voor minder melancholisch worden. Alles klaar gezet en hup met de beentjes naar het ontbijt tafel. Mini chocoladekoekjes en lekkere fruitsap en yoghurtje is maar een klein onderdeel van mijn groot bord dat ik had klaargemaakt. Ontbijt binnen en nog wa me den iPhone spelen en c'est parti. Meteen klimmen, ne km nalf en da me stijve beentjes, da begon goe maar eens boven was mijn tocht een en al dalen met soms nog wel is een snedige beklimming die zo onverwachts kwam en dan snel terug schakelen en patat diennen berg op. Tot met de middag had ik al meer dan den helft gereden en in Monbaton aan de kerk een plaatsje met banken gevonden en mijn kouw patatjes met tonijn relaxt opgegeten. Flesje perrier erbij en een publieke wc onder een niet al te felle zon maakten deze middag een alleis moment.  Tot op 30 km van cadilac was er geen vuiltje aan de lucht. De wegen werden omringd door chateau's waar champagne werd gemaakt,geproefd en verkocht. En ik die daar allemaal moest voorbij passeren zonder dak ne keer mogt proeven. Mijn veerkracht werd serieus op de proef gesteld maar ik zou nie in SDC geraken mogt ik in elk kasteel willen stoppen.  En dan mijn bijna dood ervaring.  Op de D11 richting Cadilac reed ik een zalig tempo met de gedachte in het achterhoofd dak nog een klein uurtje op weg was tot nen witten djeep mij voorbij stak met een paardenbox aan den trekhaak. Net toen ze mij wou voorbij steken ging de poort achteraan langs mijnne kant op( ze had ze vergeten dicht te doen) en op het moment da de wagen een klein meterken voor mij reed sloeg die voor mijnne neus volledig open. Ik voel nog steeds de wind die da teweeg bracht. Enkele sec eerder en die deur pakte mij zomaar mee met alle gevolgen van dien. En denk je dat ze sorry zegt? Neen dus. De leute was nu wel ff ver te zoeken en het duurde een tijdje alvorens ik daar van bekomen was. Dit hoort ook bij deze tocht is dan mijn gedachte. Zoiets kan gebeuren en als je dan het geluk hebt dat je heelhuids aankomt dan neem je dit erbij. Het heeft mij allesins nie afgeschrikt om verder te gaan.  Nog 2 dagen telkens ongeveer 100 km rijden en dan mijn laatste 3 dagen in Frankrijk. Vrijdag zet ik voet aan land in Spanje. Woensdag en donderdag kleine etappes omdat het dan in de Pyreneeën wel wa omhoog zal gaan zeker?   Elke morgend blijft het wel een gevecht om te vertrekken maar eens op weg en wa meer wakker gaat dit over naar véél zin om door te gaan. Heb me deze tocht nog geen sec beklaagd maar mis wel een beetje ons apenland en thuis zé.  Nog 14 dagen en ik kan weer in mijn oud ritme gaan leven en ons moeder op stang jagen :):). Neen zo ben ik nie. Ik zen de braafheid zelve.  Groetjes vanuit de kanten van Bordeaux en hou het daar een bekke droog in belgie hé  Pinodictus bid elke dag voor goed weer in belgie maar door de CO2 in de lucht raakt da wsl nie tot ginder, ik kan het maar proberen hé.  Sloesj en sie joe soen. 

Reacties

Reacties

nonkel Daf

Mor petitken toch!! Ik moet al ni te veel van paarden weten en dan komt ge dit tegen !! Als ik dien djeep tegenkom hè... Allez, al bij al toch veel chance gehad! Ik moet eerlijk toegeven, hier in dit apenland mist ge voor t moment ni te veel zelle: da klotenweer begint hier op iedereen zijn zenuwen te werken en er is volgens nonkel Eddy de Mey nog ni veel beterschap in zicht :-( T zal weer beteren vanaf den eerste september denk ik. Ik ben aan mijn laatste week begonnen en dus ist zoals ge weet: AFTELLEN ! Ma bon, wa ik u nog wou vragen: eigenlijk hebt ge nu toch plaats genoeg in die zijzakken van uw stalen ros om daar enkele champagneflessen in te steken??Is t ni ;-) ? Doe zo voort hè man en laat onderweg nog enkele bougiekes branden zodat diene CO2 wa wegdrijft naar andere oorden... Bij deze een goede nachtrust gewenst en kop op hè moateke !!!!!! Grtz van nonkel Daf, tante Nat en Aukie (just weer van de zwemles...)
XxXxXxXxXxXxXx...

Daniela

Amai zeg, dan hebt gij een echt wel een geluk bij een ongeluk gehad. Doet mij denken aan mijn ervaring van in december vorig jaar. ALLES wat ook maar iets met PAARDEN te maken heeft hoort thuis in een WEI !!! :):):) Een geluk dat alles goed is afgelopen zeg !!! PS: Blijven bidden voor goed weer hé !!!'t is hier echt wel nodig zulle !!! groetjes

Swiftloulou

Haha Daniela kan inderdaad van ervaring spreken.

In alle geval chance da ge d'er heelhuids vanaf gekomen zijt. Anders was het een kaarsje voor St-Christophe sur le Compost (grapje eerst uitgetest op Tom, Jo en Gerda).
Zie maar da ge gezond terugkomt, want we hebben hier nog werk voor u !
Uwen chef.

philip

Hallo stoffels, Da is efkes schrikken.der zijn toch nog mensen da niegesjeneerd zijn he,heb gij veel geluk gehad.kmoe voort moment mijne vélo op stal laten,kzit met acute tendenitis.da komt ervan aske de zondag die sjiekers wilt volgen die alle doagen met hune vélo gaan werken.ge zult wel weten wie ik bedoel é en gij klaagt na een week nog maar sjust van stramme bienen.ge zijt nen sterken duvel.aske terug zijt is den ieste van mij.alee straks ne goeie rust wan het zwaardere werk komt er nu toch wel aan.sterkte nog en zoals we zeggen alles geven en nie verzwakken.

grtjs den duvel en annick

Katte & Caro

Allé dan hebt ge vrie veel chance gehad met die pjeireremorque. Mo ge zeit ni slim geweest hé, ge gad er u beter met uw stalen ros ingezet, dan kostte uw beentjes wa sparen tegen de molhoopkes dat er aankomen. Allé nog veel corrogge en respect man!!!

Katte & Caro

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!