pierredenbeir.reismee.nl

De moraal van deze tocht

Deze morgend vroeg vertrokken want ik had de intentie om 20 km meer te rijden tot in poitiers.  Plat de jour: Neem een pot van 10 liter en vul die met wind, doe er regelmatig een beetje regen bij en op tijd en stond een zonbouilloneken. Laat alles een ganse dag sudderen op een groot vuur. En je hebt een heerlijke soep als gerecht. Als entree kan da tellen. Nog een geluk dat het hoofdgerecht beter smaakte, neem 2 sterke benen en overgiet die met een sausje van genezen poep en garneer dit met een sterk moraal. Als dessert een ijzersterke wil om door te gaan en lieve mensen die je in nood helpen en piet mag zijn sterren in zijn........ steken. Als drank een Pino de sjaraun en als achtergrond muziek Hans Teeuwen.  Dit gerecht staat in mijn kookboek genaamd SOS Pino. Altijd en overal komt dit boek van pas.  Vandaag is mijn moraal serieus op de proef gesteld. De wind blies werkelijk langs alle kanten maar muziek op en gewoon doortrappen. Nie achteruit kijken en weetend dat het doel steeds maar dichterbij komt. Vandaag heb ik mezelf leren kennen op deze wegen. Wel een paar keer naar boven gekeken met een niet vriendelijke blik naar onze goede vriend. De laatste 10 km waren de zwaarste maar dit had ik mezelf ook wel een bekke aangedaan. Woe per se in Poitiers komen met de gedachte dak dag later 20 km minder moest doen en ik zal jullie zeggen, opdracht volbracht. Nu in klein hotel aan het eten, pasta met zalm en tis verdomd lekker ook ( beter dan mijn plat de jour). Zware dag gehad maar 30 sec hebben mijn tocht weer gelanceerd, mijn gruuuuuuuutste schat ff aan de telefoon gehad en nog een geluk dat mijn eten bijna op was want ik kreeg niets meer binnen. Zo overdonderd was ik om haar stem te horen. Aukie als ik terug kom dan krijgde van mij de grootste knuffel da ne mens kan geven en als nonkel nog paar fotootjes doorstuurt van u dan ga ik in plaats van fietsen, vliegen op mijnne fiets. Aukje, love you meid.  Zo zie je maar dat enkele sec een mens weer kracht geeft en dat jullie mij werkelijk naar voor stuwen om tot in Spanje te geraken.  Mijn alle respect voor ullen en zal iedereen persoonlijk bedanken bij mij terugkomst.  Goe weekend allemaal en sie joe soen Dada

Reacties

Reacties

Daniela

Zeg mij wanneer je kookboek SOS Pino in de winkel ligt en ik spurt naar daar :) De bereidingswijze lijkt mij niet simpel maar eens gemaakt..... om fier op te zijn zulle :):):) Wordt genieten !

Michel De Padt

Verleden week bescheiden winst met euro millions.
Gisteren winst ingezet maar niks gewonnen.
Dus blijf maar verder rijden en misschien dat ge bij aankomst kaars kunt doen branden om in het vervolg wat meer chance te hebben.
Nog veel rijplezier en hopelijk zijn de weergoden je wat gunstiger gezind.
Groetjes en tot binnenkort.
Michel en Annie

marcoux

als het echt helpt wil ik ook wel wa foto's doorsturen!!!
goei weekend

Pee plons

Aha Pierre den Beire zie,
Zo te zien gaat daar alles goed en elke dag krijg je er hier supporters erbij!
Gisteren nog serieus op uw kap gezeten bij Latjes. Wie pakt er nu een tent en slaapzak mee om die dan na vijf dagen terug te sturen? Antwoord:"Pierre den Beire". Maar dat is niet erg, zo kunnen wij nog eens goed lachen met uw avonturen. Hierboven hebben ze sinds enkele dagen de sluizen goed open gezet. Ik zal mijn zwemvliezen ipv mijn koersschoenen mogen aan doen vrees ik. Maar gij weet dat hé, een coureur laat zich niet doen door een beetje regen hé. Trouwens, regen dat is juist maar wat water dat uit de lucht valt hé. Straks bij Latjes zal het weer zijn van :"moesten ze in zo'n weer naar het werk moeten fietsen, ze zouden het niet doen!" Maar ik zwijg dan maar, wetend dat ik morgen zo wie zo naar BXL rijd. Pierre, er zijn veel mensen die jaloers zijn op uw fietstocht en uw avonturen. Je bent goed bezig en volhouden hé kameraad, of ik bezie je niet meer. Een coureur geeft niet op, dat zijn geen voetballerkes hé. (eergisteren Van Summeren gezien?) Ik heb naar het weer gekeken in de buurt van Poitiers en het ziet er goed uit. Profiteer er maar van. In de Pyreneeën weet je nooit. Voorzie altijd genoeg eten en drinken in de bergen. Uit ervaring weet ik dat je daar boven niet veel vindt en als je iets vindt, verschrikkelijk duur! Maar ja, je hebt al geld uitgespaard de laatste dagen. Zet maar goede muziek op van mijnen tijd van Boudewijn de Groot: "Hoe sterk is een eenzame fietser".
Pee, uw grootste supporter! (buiten Aukje natuurlijk)

schuunzuster en hare man

Amaai schuunbruur, elken ag ziiten wij te wachten op weer een schoon verhaal van de pelgrim uit Herne. Ge doet dat heel goed hé vent, elke keer sta ik weer versteld van uw vlotte pen. Echt ongelooflijk ! Als ge uwen boek uitgeeft, krijg ik toch een getekend exemplaar hé :-) !
Doe het nog goed en hou de moed erin, soigneert uw poepke en uwen innerlijke mens !
Dikke kus ! XXX

Jurgen en An

Amai pierre, nooit gedacht dat er zo een dichterlijke ziel in u verscholen zat! Ge zijt goe bezig, we zijn fier op je!

Cindy

Hé Pierre,

Ik heb net je boeiende avonturen gelezen en ben verrast van het schrijftalent dat in je schuilt. Hopelijk zijn de weergoden je daar wat beter gezind dan hier. Vandaag was het weer typisch Belgisch met veel wind en regen. Ik wens je nog een mooie, leuke tocht vol avontuur. Veel courage. Tot later! Ook vele groetjes van Fontje en Jonasje.

Marleen B.

Hey mijne man,

wat ben ik fier op jou zeg! Er schuilt niet alleen een goede coureur in jou maar ook een schrijver, een kok, een doorzetter, een romanticus...! Allée, 't is nu niet dat ik dat nog niet wist hé (na 2 jaar huwelijk :-))

Jij bent ontzettend goed bezig man. Hou er de moed maar in en wees maar fier op wat je al gepresteerd hebt!
Nog veel rijplezier en dikke kussen van uw vrouwken XXX
en nog een duwke in de rug van Betong

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!