pierredenbeir.reismee.nl

Rustdag van 75 km die uiteindelijk 90 zijn geworden

Vandaag rustig wakker geworden in Vendome. Was 3 km van de route verwijdert en het ging dan nog is recht na beneden. Vendome wat onveilig gemaakt en aan den eerste bakker halt gehouden.  Koeken en bagette lijken een vaste routine te worden smorgens. Dan beetje verder bij "beenhouwer" gestopt met hopelijk iets van charcuterie. Niets is minder waar en als ze dan jambon hebben dan lijkt die op. De verkoopster leek nogal nerveus maar hoe kan het anders met zo een schoonheid zoals ik voor haar, van iets anders kon het niet zijn want ik was de enige in de winkel buiten een paar boudain blancs die mij aanstaarden en stilletjes riepen"eet mij" en wat doet dan een bedevaarder moet goede intenties? Hij koopt een boudain blanc. In 1 van mijn vorige verhalen had ik voor 3€ drank gekocht, wel het kon nog straffer ( fles van 1,5 L water, 2 cola's,en 2 kleine flesjes water aan 3,10€). Latjes als je dit leest, tis de moment hè. Naar omlaag met die prijzen. Onderweg opt gemaksken de route gevolgd en tegen de middag in Chateau-Renault aangekomen. Pastaken gegeten en de laatste 35 aangegaan met de moraal van een ambtenaar op rust. Vol energie dus:). Maar wat is het 2de ergste dat een gepensioneerde ambtenaar kan meemaken buiten zijn werk enorm missen? Jawel "regen". Net vertrokken of de hemelsluizen gingen open. Ne mens moet door en dus ging ik op mijn elan voort van de vorige dagen, groot mes en maar hopen dat de zon haar wederoptreden maakt. Op een plakje stond nog 15 km, yes zou je denken als ik door de regen in mijn gezicht den afslag nie zou missen. En weg was ik  om peage te gaan betalen. Omdraaien en snel de juiste weg vinden. Tours is een heel mooie stad waar ne fietser zeker niet aan zijn trekken komt en als er voor mij een vrouw op de fiets het rood licht oversteekt en ik in volle snelheid wou volgen klonken de sirenes van de mannen vant warm water. Die daar achter en ik net op tijd iepe iepe. Een B&B gevonden en al de kleren is goe gewassen. Twas nodig:):). Nu in bistro aant wachten tot de keuken open gaat terwijl dak staar naar  ne visser die aan het sukkelen is. Ik wil veel doen maar ons looze visserken moet maar zijnnen plan trekken. Tis warm voor alleman, je hoort het: de zon is terug en ze schijnt heerlijk op mijn al goe verbrand koppeken. Al 6 dagen geen sigaret gerookt( nie aan ons ma laten lezen hè), al 6 dagen geen alkol gedronken( dit wel laten lezen aan ons ma) en nog nie aan mijn nagels gebeten. Zou ik dan echt  het licht hebben gezien of zit het allemaal gewoon tussen de oren?  Wie weet!!!! Al bijna een derde weg en de zin om door te gaan stijgt me de dag.  Ik zou zo zeggen geniet van de laatste werkdag of voor sommige hun 2de dag, zie smallings, en voor al wie dit vrijdag leest :WEIRKEN DE DJU:):):) Geniet van het weekend en laat het niet aan ullen hartje komen en geef er een lap op.  Sloesj van Pinodor alias Pinodictus alias Shakepino.  Sluuuuuuuu

Reacties

Reacties

marcoux

Stoffels die prijslijst meebrengen hé, of beter stuur hem op met de post.
Adres LATJES!!!!!
goe bezig!!!!!!!!

philip

goeie morgen pinodictus,

kzen al vroeg uit de veren,kvertrek seffes met mijn madam veur wkje zee.tziet er alles behalve goe uit. wa weer betreft.gistere emmen ie uk bakken regen gehad.a propos ge weet wa het spreekwoord zegt:waar een wil is,is een weg.de wil is er,de weg is soms nog nekie alomme,maar wat zijn e paar km alomme in een mensenleven.sjust è!zeg komde gij daar gien nonnekes tegen of is dienen tocht alleen veu poeters.alee kgoen stoppen.doe da nog goe è en onderweg zingde van met de vlam in de pijp scheur ik...de rest vinde zelf maar uit.

grtjs philip en annick

Daniela

Ik heb d'een indruk dat d'een humor stijgt met de kilometers dat ge doet :):):) Kan maar één ding betekenen: ge zijt al goed ver van België verwijderd (hier is het ècht rotweer) Voilà, nu kunt ge nog meer lachen en genieten !!!

smallings

mercie manneke - ik hoop trouwens dat ge genoeg "wipes" mee hebt ... met al dat ambtenaren zweet op uw voorhoofd... :-) ... dat is die hoeveelheid zeker niet gewoon ...

hmm dat rotweer was maar plaatselijk - in het "buitenland" scheen vanmorgen de zon nog :-p

Hilde B.

Leuk om te horen dat alles goed met je gaat. Maar ja wat wil je...met al je "volgelingen" hier die je aanmoedigen...! Ik ben er zeker van dat wanneer ge terug zijt, GIJ de nieuwe patroonheilige Pinodictus van Tollembeek wordt... en nog populairder dan Urbanus!
Effe serieus nu, ge doet dat daar supergoed, bravo!
Nog nen dikke kus van het vrouwtje dat thuis op je wacht. (hahaha). X en jaja, 'k moet u ook de goeiendag doen van Kris, maar dan zonder X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!