pierredenbeir.reismee.nl

Maurice van Ermenonville

Vandaag geen ontbijt op hotel maar mijn eigen gemaakt,wel gekocht is beter gezegd. 2 chocoladekoeken en een demi bagette voor onderweg. En dan begon de misserie weer. Hoe moet ik in godsnaam terug op de route geraken? Vragen,vragen en nog is vragen. Bedeesd mag je op dit moment nie zijn zé. Eindelijk bekend terrein tegemoet gekomen en weg was ik. De benen voelden in het begin wat stijf en de poep blijft het grootste probleem. Na luttele kilometers gaat de motor op volle toeren draaien. Trap groter en het klimmen gaat zoals Contador in zijn beste tijden. Zonder clentuberol weliswaar :). Bij mij alleen wat water en mars gecombineerd met een banaan en meer heeft ne coureur nie nodig. Tot plots de pinodor geen water meer had en de eerste beste persoon moest aangespreken of er geen winkel in de buurt was. Neen was het antwoord en ze stelde voor om mij te depanneren. Een fles van ne liter nalf en mijn klein flesje gevuld. Wat is mijn kost mevrouw? Niks: op 1 voorwaarde   De welke? Laat een kaars branden voor mijn man Maurice die kanker heeft en die maandag moet worden geopereerd!!!! Met een krop in de keel en de belofte om da te doen vertrok ik terug. Had ff nodig om te bekomen. Deze tocht weekt wel iets los in ne mens. Iemand wildvreemd vragen om te bidden voor iemand die ik nooit zal zien toont aan dat een mens maar kleine dingen nodig heeft om hoop te koesteren. De zon was weer fel aanwezig maar de wind is gelukkig wat gaan liggen de laatste dagen. De kilometers vlogen voorbij en dit langs de oevers van de  Loire. Gewoon schitterend om te zien. Zo snel ging ik dat ineens op kaart stond, nog 10 km!!! Waar waren die andere 50 gebleven? Zo goed ging het vandaag :):) In vendome de weg gevraagd na hotel en wat bleek "volzet". Dju toch!! Snel iets anders gezocht via internet( zeg nu nog is da de technologie op niks trekt) en aan de RN10 eentje gevonden, naast de Buffalo Grill, daar een salade gaan eten en naar de vrouwe voetbal aan het kijken. Een onweer is op komst deze nacht:( dat het maar is goe regent da mijn pataten kunnen schieten. De tijd vliegt hier enorm en heb soms geen besef van welke dag we zijn. Da zal een goed teken zijn zeker.  Allé de Franse vrouwen staan 3-0 voor. Is wa anders dan de mannen hè.  Hasta la Vista baby Pinodictus

Reacties

Reacties

Ellen

Hey,

Uw verhalen zijn echt super. Doet dat daar nog goed hé en zijt maar voorzichtig in ieder geval.
Ik duim alvast!

grtjs xxx

philip schrijft:05/07/2012,13:10

He kleine Peeters,ge zijt iets groots en mooi's aant verwezelijken.wat voor velen bij een droom blijft is voor u werkelijkheid aant worden,chapeau vent.kijk eral naar uit naar u volgende verhaal.alles geven en nie verzwakken è.
grtjs philip en annick en tot ien vandees

philip schrijft:05/07/2012,13:10

tijd om te gaan werken,saluut

Daniela

Amai christophe,
Wat een mooi verhaal !!! Ik krijg er zelf kippenvel van :) Dat zijn gebeurtenissen die je heel je leven bij gaan blijven. Je hebt die vrouw hoop gegeven ! SUPER !!! Ge zij goe bezig man :):):) groetjes

Mss Moneypenny

Ontroerend verhaal James!
Kop op!

Schuunzuster en hare man

Amaai schuunbruur, ik zen echt fier op aa zenne. Ik krijg er zelf al tranen van in mn ogen. Ge zijt ne geweldige kerel dat ge zoiets doet. Ik doe mijnen hoed af.
En amaai, wat een schrijverstalent !!! Echt super.
Dikke kus van de fiere schuunzuster en hare man. XXX

nonkel Daf

Hey petitken !!! Cavakes ginder op uwen tandem? Sorry dak nog ni te veel kunnen reageren heb, maar da waren hier weer drukke dagen hè zeg. "GIEN EXCUUS!" ik hoor het a zo al zeggen... Ik weet het . Bon, hier alles ok, nog nen dag of 6 en ik kan mijn chabotten aan den haak hangen! Ons twee vrouwen genieten al van hun welverdiende congé ( minder van t weer ) en kuisen dus het hele kot op. Gelijk dat er hier al veel gezegd hebben: GE ZIJT GOE BEZIG hè moateke!!! Gelijk hoe da gij ineens 50km overslaat, daar kunnen ze in den tour nog iet van leren hè. En hopelijk hebt gij wa chance met da weer want ik kan a zeggen: mijn patatten zijn al lang verzopen zelle. Allez, kop op man en veel moed hè! Groeten van een deurwikte nonkel en dikke kus van a zus en gruuuuuuut schat (+- 1m28) xxxxxxxx

nonkel Daf

sorry, tes gruuuuuute schat...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!