pierredenbeir.reismee.nl

De dag dat ik Mels tegenkwam

Fris en monter om 7u opgestaan, douchke genomen en als de bliksem naar de ontbijt tafel voor pannekoeken en potteken yoghurt en een croissant, hoe kan het anders in Frankrijk. Dus Cambrai was mijn eindpunt dus bizare ook mijn vertrek, de logica zit hem in de kleine dingen. Met toch wel stramme spieren en een poep die zeer deed vertrok ik na ourscamps voor de 2 ettape in lijn. Hetzelfde scenario deed zich voor zoals op dag 1,wind en zon waren de vaste acteurs en en zo heb in me laten vertellen nog tot 21 juli, da belooft. Na een rustig begin ging de snelheid wa omhoog, de beentjes waren opgewarmd en de poep was wa meer zijn zadel gewoon. Eerste tussenstop was St. Quintin. Chaos alom want om daar de weg terug te vinden moet je veel geduld hebben en een mondje frans kunnen spreken en zeker verstaan. Dus ikke weg uit het dorp ma eerst pizzeria binnen voor een burger en da frietjes om mee te nemen want da was daar een louche kot zé. Na enkele kilometers gestopt om het goedje te verorberen en dan kwam in Mels tegen. Aardige Hollander die al 7 dagen onderweg was en die naar SDC bolt maar dan nog verder naar de Algarve trekt omdat zijn vriendin half Portugees is. Hoopt op zes weken dit te kunnen doen. We stelden voor om onze tocht verder te doen samen en ons niveau was duidelijk niet van hetzelfde kaliber. Hij 20 kilo minder bepakt en nouw ja laat ons zeggen 15,7 kilo minder kwa omtrek. Zet daar nog is 10 jaar jonger en je kent het verdict wel al. Hij had super benen zei hie, alsof da iets zou veranderen, ma kon het niet over zijn hart laten komen om mij moederziel alleen naar ourscamps te laten rijden. Pas afgestudeerd en een Hollander was zijn keuze snel gemaakt om te overnachten"camping" zoals alleen zij dat kunnen uitspreken :) 10 km voor mijn bestemming gingen onze wegen uit elkaar en zal ik de paar uurtjes met Mels niet snel vergeten, als was het maar omdat hij mij mee op sleept touw heeft genomen. Net toen in de tv op mijn kamer had aangestoken zag ik de borlées en aanverwanten Europees kampioen worden en zie ik tot maijn grote smijt dat espanja 1-0 voorstaat, tis nie omdak naar daar fiets dat ze mijn favorieten zijn hé. Ziezo morgen en rit naar breancon van ongeveer 90 km, ben wat doorgereden en dus nu dikke 20 km minder moet doen zal ik morgen dag 3 aftrappen met hopelijk de weergoden die aan mijn zijde staan Hup Holland hup zo Mels zeggen:):) Ciao en sie joe toemorauw Greetz Pinodictus de eerste

Reacties

Reacties

Sven

Alle zo te zien ist nog Plezant
Doet da nog goed grtz van de bende coureurs!

Stephanie

Ik wist dat je gek was maar zo erg....:-) chapeau dat je dit wel durft zo alleen. Het is niet alleen een mooie uitdaging maar nog eens een apparte levenservaring bij. Ik kijk uit naar je verhalen, doe da goe hè maat. Dikke bees van ons 3.

Terryaldo!

Ten eerste is zeven geen uur om op te staan.
Ten tweede valt het ons tegen dag ge tegen tiki taka zijt.
Ten derde da we ni uitgenodigd waren voor uw feestje.
Ten vierde hebben we u vandaag gemist op 't feestje van ons Ina.
Ten vijfde wensen we u nog een behouden terugkeer.
Ten zesde moeten we zwijgen van les femmes fatales.

Signature des copains du vélo !! Terry Berry et Arry Barry!! xxx

DAesseloos@dofi.fgov.be

Hey Christophe,
Efkes een korte reactie voor dat ik hier begin te werken hé .... maak er een SUPERFIJNE DAG van :):):) !!! Amai... het klinkt al allemaal SUPER zulle ! Gij had schrijver moeten worden :) Groetjes,

Del pierro del monté de klooster

Beste fietscollega,
Allé, dan toch vertrokken, ondanks al dat bier dat ge de dag daarvoor in uw goddelijk lijf hebt gegoten. En dan klagen van dikke benen en zware maag!! Wel, wel, wel.
Ge moet ons eens af en toe een foto doorsturen hé. Want gij kunt da wel zeggen van al die mooie plaatsen en toffe Hollanders. Eerst zien en dan geloven. Een goede raad van Nonkel Pee. Blijf van de frieten en de pizza's af. Veel te vettig. Da kruipt in de benen. Zeker 's morgens geen croissants! Ofwel moet ge er choco op doen ;-) . Leef als een pater en fiets als een pater en gij zult beloond worden.

Pater Pee.

Joeri en Carolien

Hey,

leuk al iets te horen van u.
Een verborgen schrijver in u gevonden tijdens u tocht?
Hier alles op zijn gewoontjes..
Veel plezier daar nog en hopelijk kunnen we snel terug iets lezen.

xxx

Levi

Hey king,

ge zijt gij goe bezig zie maut dus doe zoje voeisj hé :-)

grtzzz Kong.

marcoux

had beter uwe rugzak en uw tent thuis gelaten als ge toch op hotel gaat , da's dan direct minder bepakt en kon je misschien diene hollander volgen.
Maar allé ge doet da goed en SANTé

Stephanie en Kris

Hopelijk zat je niet op je fietske met de regen die net gevallen is? Maak er een leuke dag van morgen en veel trapplezier...x

smallings alias veggie

doe dat goe manneke

ik ben ook terug -werken- :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!