pierredenbeir.reismee.nl

Santiago de compostela

Ola iedereen.  Vrijdag heb ik niks gestuurd want ik was te overmand door de emoties. En ik was dan ook stik kapot. Het leek toen ik toekwam alsof ik geen inspanningen had moeten leveren maar dan na 2 u mijn hotel gevonden en dan pas besef je het en komt de vermoeidheid los van de werkelijkheid. Geen pap kon ik nog zeggen en toen ik in de straat naar de supermarcado ging om eten te kopen viel ik bijna van mijn stokje. Had uiteraard nog niks gegeten op mijn laatste rit en da zal er voor een groot deel wel nog ingezeten hebben of net niet. Toen ik voor het eerst da plakje zag van Santiago kreeg ik niet het gevoel dat dit zo een mooie stad zou zijn. De kleine straatjes en monumenten en kerkjes zijn echt wel de moeite om is te bekijken. De souvenirwinkels zijn hier allemaal dezelfde en ze staan zo dicht bij elkaar dat je denkt dat het één en dezelfde is. Dan maar op mijn kamer de nodige energie bij gevuld en rustig tv gekeken tot ik mijn ogen niet meer kon openhouden. De schone slaapster had hier nog wa kunnen van leren. Zaterdag uitgeslapen tot 9u en dan ontbijt op bed. Nu zelf de sandwichkes gemaakt en een activiaken naar binnen gespeeld en ik was weer zo goed als nieuw. En dan naar de oude stad om haar te bezichtigen. De kathedraal gevonden en dan maar naar binnen gestapt. Er was net een mis aan de gang en de weinige woorden dat ik kon verstaan was Santiago,Peregrino,Compostela en si. Het aantal mensen die dit te voet doen en die in die kathedraal werkelijk met de tranen in de ogen stonden waren fenomenaal. Sommige mensen vielen bijna flauw. Zo ontroerd waren ze. Als niet echte katholiek kan je je zoiets moeilijk inbeelden. Buiten werd me duidelijk dat deze stad een plaats is voor bedevaarders. Van overal komen ze om deze stad te kunnen inademen in al zijn schoonheid.  Smidsags een paellaken geen eten en einne grosse biere zou nonkel zeggen. Nog wa rondgelopen en een gezelig cafeetje tegen gekomen waar ze mijn lieveling drank hadden: blauwe Chimay. Heerlijk.  Rond 16u dan maar weer gekeerd naar hotel om nog wa uit te rusten.  Om 21u naar de praza da quintana om het filharmonica van Galicië te gaan besluisteren en bij ons kunnen ze ook een aardig stokje strijken maar dat was echt wel geweldig om te horen. En telkens een stuk gedaan was kregen ze een overweldigend applaus van het publiek. Een uur kon het mij in vervoering houden. Straussachtige toestanden waren mij al bekend maar dit was wel top.  Van 20 juli tot 31 juli zijn er hier telkens feesten met kraampjes en een kermis en overal hangen er lichtjes over de straten dat dit heel de stad verlicht in al zijn glorie.  Wat rondgestapt en dan weer richting bedje voor de laatste nacht rustig dodo doen want maandagmorgend is het opstaan om 5u30 om mijn vlucht te halen in Santiago richting Madrid.  Vandaag  staat een bezoek aan à coruna gepland. Das een kuststadje op een half uurtje van Santiago met de trein.  Morgen het vervolg.  Sie joe toemorauw 

Reacties

Reacties

nonkel Daf

Nogmaals proficiat hè Petitken !!! Ben echt blij voor u da ge der zonder problemen zijt geraakt ( anders kwam ik tot daar hè...) ! Rust mor wa goe uit nu en geniet nog van de streek daar. Na ons telefonisch kontakt wil ik u der nog eens op wijzen da ge vanaf nu alleen nog in t geniep paella eet hè, of ik mag het alleszinds ni te weten komen... Wij zijn hier weer thuis na een geweldige reis in de bergen. De heimwee naar ginder begint hier weer flink op te hopen en de was voor mijn vrouwke haar machine ook. Ge krijgt bij deze al 3 dikke beizen van uwe gruuuuuutste schat, 3 van uw zus en ik zal der tein uk mor drei geven zeker hè :-)
Tot dinsdag !!!!!!!

Daniela

PROFICIAT !!! YOU DID IT !!! Alle respect !
Groetjes,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!